Jesteś tutaj

Udany sezon wakacyjny w Augustowie

Po raz pierwszy w Augustowie wprowadzona została Augustowska Karta Turysty. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród turystów. Do końca sierpnia wydanych zostało prawie 800 Kart Turysty. Karta upoważnia m. in. do zniżek w instytucjach kultury, obiektach sportowych i rekreacyjnych czy w komunikacji miejskiej, tańszych usług rejsowych, gastronomicznych i turystycznych. W lipcu i sierpniu oprócz turystów posiadających Augustowską Kartę Turysty z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską mogli również korzystać mieszkańcy Augustowa i osoby urodzone w Augustowie. Szacuje się, że około 20% osób więcej skorzystało z komunikacji miejskiej w miesiącu lipcu i sierpniu, w porównaniu do lat ubiegłych.

- Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim okazała się Augustowska Karta Turysty. Prawie 800 wydanych do końca sierpnia Kart to jak na pierwszą, pilotażową edycję znakomity wynik, którego – przyznam szczerze – nie spodziewaliśmy się – mówi Wojciech Walulik, burmistrz Augustowa. – Bardzo dziękuję wszystkim przedsiębiorcom, którzy przyłączyli się do akcji. Nadchodzi powoli czas na podsumowania i z pewnością późną jesienią przygotujemy gruntowną analizę korzyści ekonomicznych, jakie dzięki wprowadzeniu Augustowskiej Karty Turysty uzyskali nasi partnerzy, jak i my jako Samorząd pobierający opłatę uzdrowiskową – dodaje burmistrz Walulik.

W maju został zamieszczony na serwisie YouTube film promujący Augustów, który obejrzało ponad 12 tys. osób. Film prezentuje największe atrakcje turystyczne i walory przyrodnicze miasta, w tym m. in. Kanał Augustowski, szlaki kajakowe i rowerowe (w tym Green Velo) oraz konne, walory uzdrowiskowe. Promuje również cykliczne, augustowskie wydarzenia i zachwyca pięknymi ujęciami z lotu ptaka. Film został zrealizowany w dwóch wersjach językowych (polska i angielska) w trzech długościach: 30-sekundowej, 3-minutowej i 6-minutowej.

Z przeprowadzonej analizy monitoringu mediów przez Press Service dla Augustowa, wynika, że w  okresie od maja do sierpnia br. wyemitowanych lub opublikowanych zostało ponad 1, 7 tys. artykułów lub audycji medialnych o Augustowie. Łączny ekwiwalent reklamowy publikacji medialnych wynosi ponad 10 mln zł, a wartość dotarcia tych publikacji to 412 mln odbiorców.

Tradycyjnie największą uwagę mediów zwróciły wydarzenia tj. Lato z Radiem (łącznie 134 publikacje), Pływanie na Byle Czym (łącznie 53 publikacje), Kinogranie – Przegląd filmów muzycznych (łącznie 72 publikacje), Augustowski Blues Maraton (łącznie 46 publikacji), Mistrzostwa Świata Łodzi Wytrzymałościowych „Necko Endurance” (łącznie 36 publikacji), Międzynarodowy Konkurs Skoków na Nartach Wodnych „Netta Cup” (łącznie 10 publikacji), ale też ku naszemu zaskoczeniu ogromną popularnością cieszyło się odsłonięcie ławeczki Beaty z Albatrosa (łącznie 49 publikacji).

Dużym zainteresowaniem wśród turystów cieszy się serwis internetowy Augustowa www.augustow.pl. W okresie lipiec-sierpień br. stronę odwiedziło ponad 55 tys. osób, które wygenerowały ponad 350 tys. odsłon. To 10% więcej odwiedzających niż w roku 2016. 41% wchodzących na stronę www.augustow.pl to warszawiacy, a 54% użytkowników korzysta ze strony poprzez smartfony.

W lipcu i sierpniu 2017 r. Centrum Informacji Turystycznej w Augustowie odwiedziło łącznie ponad 15 tys. turystów. To spadek liczby odwiedzających CIT o 28 % względem sezonu letniego 2016 r., który w dużej mierze może być spowodowany zmienioną lokalizacją pracy CIT (godziny pracy pozostały identyczne jak w latach poprzednich). W sezonie wakacyjnym Informację Turystyczną odwiedzało średnio ok. 250 turystów dziennie.