Jesteś tutaj
LOKALE KOMUNALNE, NIERUCHOMOŚCI GMINNE
Uaktualnione przez Ewa Mickiewicz, 11/04/2016, Wysłane przez admin, 10/03/2016
Zarządzanie mieszkaniowymi zasobami gminy należy do kompetencji Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, w tym:
-
tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej:
- przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie wieloletniego planu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- przydział i zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne,
- pełnienie nadzoru nad działalnością zarządców nieruchomości gminnych,
- naliczanie wysokości kaucji mieszkaniowych,
-
zarządzanie zasobami komunalnymi:
- najem użytkowych i mieszkalnych lokali komunalnych,
- nadzór nad prawidłowym rozliczaniem wpływów i kosztów związanych z zakupem mediów dla lokali komunalnych,
- opracowywanie planów i harmonogramów remontów zasobów komunalnych,
- sprawowanie nadzoru nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (przetargi, odbiory robót, kosztorysy, rozliczenie robót),
- kontrola przygotowania lokali przez zarządcę do najmu,
- rozliczanie nakładów remontowych ponoszonych przez zarządcę mieniem komunalnym,
- kontrola wydatków związanych z utrzymaniem udziałów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem posesji gminnych przy zasobach lokalowych gminy,
- prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów gminy.
Do zadań Augustowskiego Towarzystwo Budownictwa Społecznego "KODREM" Sp. z o.o. należą:
- zarządzanie i administrowanie nieruchomościami mieszkalnymi
- budowanie domów, mieszkań pod wynajem
-
konserwacje i naprawy bieżące:
- ogólnobudowalne
- wodno-kanalizacyjne
- centralnego ogrzewania
- elektryczne
Nieruchomości gminne podlegają kompetencjom Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w tym m.in:
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą i oddawaniem w użytkowanie wieczyste nieruchomości osobom fizycznym i prawnym w drodze przetargu oraz w trybie bezprzetargowym,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w drodze przetargu oraz najemcom w drodze bezprzetargowej,
- prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w dzierżawę, najem, użytkowanie, użyczenie wraz z przygotowaniem projektów umów,
- prowadzenie spraw w zakresie regulacji stanu prawnego nieruchomości gminnych,
- prowadzenie spraw dotyczących zamiany gruntów stanowiących własność gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych i prawnych,
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z naliczeniem opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z nabyciem nieruchomości na rzecz mienia komunalnego w drodze cywilno-prawnej,
- prowadzenie spraw wynikających ze zwrotu wywłaszczonych nieruchomości na rzecz poprzedniego właściciela,
- prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z procedurą zatwierdzania podziałów nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z procedurą rozgraniczania nieruchomości
- przygotowywanie wniosków wraz z dokumentacją o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości miejskiej lub dokonanie wpisu w istniejącej księdze wieczystej w sytuacji nabycia nieruchomości przez Miasto lub zmiany stanu prawnego,
- składanie deklaracji na podatek od nieruchomości, na podatek rolny i leśny w stosunku do nieruchomości gminnych w każdym roku podatkowym,
- potwierdzanie własności nieruchomości gminnych,
- przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie dotyczących mienia komunalnego,
- udzielanie pomocy mieszkańcom w uzyskaniu dokumentów w zakresie uwłaszczenia lub wywłaszczenia ich nieruchomości.