Jesteś tutaj
Informacja o zakresie działalności Urzędu.
Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst odczytywalny maszynowo.
Urząd Miejski w Augustowie
Urząd Miejski w Augustowie jest jednostką budżetową, przy pomocy której Burmistrz Miasta Augustowa realizuje zadania własne gminy określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miejskiej oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.
Siedzibą Urzędu jest miasto Augustów.
Urzędem kieruje Burmistrz Miasta.
Strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego stanowią:
-
Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Miasta
- I Zastępca Burmistrza Miasta
- II Zastępca Burmistrza Miasta
- Sekretarz Miasta
- Skarbnik Miasta
- Wydziały Urzędu, Referaty oraz Samodzielne Stanowiska.
Siedziba Urzędu
Siedziba znajduje się przy Młyńskiej 35 w Augustowie. W budynku znajdują się:
- Urząd Stanu Cywilnego,
- Wydział Organizacyjno-Prawny,
- Wydział Finansowy,
- Wydział Edukacji i Sportu,
- Wydział Spraw Społecznych i Administracji,
- Wydział Strategii i Funduszy Zewnętrznych,
- Wydział Komunikacji Społecznej, Kultury, Turystyki i Promocji
- Wydział Inwestycji,
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej,
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
- Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
- Referat Zamówień Publicznych,
- Referat Administracyjno-Gospodarczy.
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Burmistrz przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 14.00-16.00.
Sprawy, które można załatwić w Urzędzie
W Urzędzie możesz załatwić między innymi sprawy związane z:
- zameldowaniem i wymeldowaniem,
- wyrobieniem dowodu osobistego,
- zgłoszeniem narodzin dziecka,
- otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa,
- wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym,
- uznaniem dziecka,
- nadaniem dziecku nazwiska męża matki,
- zmianą imienia lub nazwiska stosownie do obowiązujących przepisów,
- podatkami, opłatami lokalnymi, w tym wpłatami z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, rolnego i leśnego oraz opłatami za użytkowanie wieczyste gruntów i innych należności,
- gospodarowaniem odpadami komunalnymi i opłatami z tego tytułu,
- działalnością gospodarczą,
- potwierdzeniem profilu zaufanego ePUAP,
- przyznaniem dodatku mieszkaniowego,
- uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- wydaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Inne zadania wykonywane przez Urząd
Urząd wykonuje też inne zadania m.in.:
- obsługuje wybory do Sejmu, Senatu, Rady Miejskiej i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów,
- zajmuje się gospodarką komunalną, w tym utrzymaniem oświetlenia ulicznego,
- koordynuje działalność służb miejskich w sytuacji klęsk lub awarii technicznych,
- nadzoruje utrzymanie czystości w gminie,
- zajmuje się bieżącym utrzymaniem dróg i chodników gminnych,
- koordynuje usługi przewozowe na terenie gminy oraz organizuje komunikację miejską,
- zajmuje się sprawami bezdomnych zwierząt,
- gospodaruje mieszkaniowym zasobem gminy,
- realizuje inwestycje miejskie,
- wyposaża grunty miejskie w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu (budowa dróg gminnych, kanalizacji sanitarnej itp.),
- opracowuje plan miejscowego zagospodarowania przestrzennego miasta i sporządza z niego wypisy i wyrysy,
- zajmuje się ochroną zabytków na terenie miasta,
- nadaje nazwy ulic i numery porządkowe nieruchomości,
- prowadzi ewidencję ludności, rejestr wyborców, i inne,
- zajmuje się zielenią miejską,
- przyznaje nagrody i stypendia za osiągnięcia edukacyjne uczniów, osiągnięcia sportowe oraz osiągnięcia artystyczne,
- udziela uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi organizacjami pożytku publicznego.
Załatwianie spraw w Urzędzie
-
Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Augustowie
Młyńska 35
16-300 Augustów - Możesz napisać pismo i przynieść do Biura Obsługi Klienta.
- Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: urzad.miejski@urzad.augustow.pl.
-
Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: epuap.gov.pl.
Adres skrzynki podawczej Urzędu na platformie ePUAP to: /UMAug/SkrytkaESP - Możesz wysłać faks pod numer: 87 643 42 11.
- Możesz zadzwonić na numer: 87 643 42 10.
- Możesz przyjść do Urzędu osobiście.
Przy Urzędzie jest bezpłatny, ogólnodostępny parking.
Komunikacja w języku migowym.
Realizując art.9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), Urząd Miejski w Augustowie informuje, iż osoby wyszczególnione w art. 2. ust. 1 i art. 3 pkt. 1 ww. ustawy mogą korzystać ze środków wspierających komunikowanie się poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- przesyłanie faksów,
-
wysłanie wiadomości SMS, MMS.
Zgłoszenia, o których mowa w art. 12 ust. 1 ww. ustawy można dokonać pocztą elektroniczną, faksem, telefonicznie lub osobiście.
Do obsługi osób z dysfunkcją słuchu Urząd Miejski w Augustowie podpisał umowę o współpracy z tłumaczem języka migowego wpisanego do rejestru prowadzonego przez Wojewodę Podlaskiego zgodnie z art. 15 ww. ustawy. Wniosek o zapewnienie usługi tłumacza języka migowego znajduje się tutaj.
Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.
Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić:
- osobiście – w Urzędzie Miejskim w Augustowie, ul. Młyńska 35, parter (Informacja),
- pisemnie na adres: Urząd Miejski w Augustowie, ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres – urzad.miejski@urzad.augustow.pl,
- telefonicznie na numer – 87 643-42-10.
Do zgłoszenia należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy,
- wskazanie terminu i godziny wizyty, wydziału lub opisu sprawy,
- numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail.
W Urzędzie wprowadzono procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Augustowie:
- Procedurę obsługi interesantów ze szczególnymi potrzebami przez pocztę elektroniczną i telefon;
- Procedurę obsługi klienta i komunikacji alternatywnej;
- Procedurę zamieszczania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
W procedurach tych ustalono listę spraw do załatwienia przez e-mail:
- Wniosek o informację publiczną,
- wniosek o zapewnienie usług tłumacza języka migowego,
Dostosowania dla osób z niepełnosprawnością
Opis dostępności budynku znajduję się w deklaracji dostępności.
PLIKI
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
wniosek_o_zapewnienie_uslug_tlumacza_jezyka_migowego-inter.pdf | 270.56 KB |
zarzadzenie-w_sprawie_procedur_dostepnosciowych_bl.pdf | 1.43 MB |