Jesteś tutaj

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Augustowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej urzad.augustow.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony urzad.augustow.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-03

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2015-12-03

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono: 2020-03-31.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi oraz aktualizacji w dniu 2025-03-07.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dostępna strona

Strona internetowa Urzędu Miejskiego w Augustowie została zaprojektowana tak, aby była możliwa do korzystania przez jak najszerszą grupę użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Zgodność ze standardami

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Identyfikacja błędu

Jeśli przy wpisywaniu informacji błąd zostanie wykryty automatycznie, system wskazuje błędny element.

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek: Urząd Miejski w Augustowie, ul. Młyńska 35
  • Do budynku prowadzą  4 wejścia: od ul. Młyńskiej, od ul Hożej, od parkingu oraz na ścianie bocznej (od południowego – wschodu) z dojścia od Młyńskiej i parkingu.
  • Do wejścia od ul. Młyńskiej prowadzą dwa stopnie schodów i brak jest podjazdu.
  • Pozostałe wejścia zlokalizowane na poziomie terenu. 
  • Nad żadnym z wejść nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
  • W budynku jest winda.
  • Korytarze są wystarczająco szerokie dla osób na wózkach.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na każdym piętrze.
  • Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku jest pętla indukcyjna w Biurze Obsługi Klienta.
  • W budynku nazwy wydziałów oznaczone są w alfabecie brajla.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym.

W Urzędzie Miejskim w Augustowie został powołany Zespół do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pod kierownictwem Pani Anny Stankiewicz.

Skład Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
 
Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej - Pani Anna Stankiewicz
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 42 15, e-mail: anna.stankiewicz@urzad.augustow.pl
 
Koordynator do spraw dostępności architektonicznej - Pani Emilia Wierzbicka
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 42 20, e-mail: emilia.wierzbicka@urzad.augustow.pl
 
Koordynator do spraw dostępności cyfrowej - Pan Andrzej Jefimow
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 65 88, e-mail: andrzej.jefimow@urzad.augustow.pl
 
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
 
  1. analiza aktualnego stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarach, o których mowa w ust. 1,
  2. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w obszarach, o których mowa w ust.l,
  3. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  4. monitorowanie działalności Burmistrza Miasta w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  5. przygotowanie projektu raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymogami ustawy.