Jesteś tutaj
Zatwierdzenie podziału nieruchomości
Uaktualnione przez Magdalena Wierzbicka, 15/07/2021, Wysłane przez admin, 02/02/2016
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości.
- Do wniosku dołącz wymagane załączniki.
- Złóż wniosek wraz z załącznikami w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Augustowie.
- W przypadku, gdy wniosek będzie niekompletny, organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeśli we wskazanym terminie wniosek nie zostanie uzupełniony, zostanie on pozostawiony bez rozpoznania.
- Organ zawiadomi wnioskodawcę i inne podmioty, którym przysługuje przymiot strony, o poszczególnych etapach prowadzonego postępowania.
- Po zakończeniu postępowania dowodowego zostanie wydana decyzja kończąca postępowanie.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości
- Załączniki:
Do wydania postanowienia:
- wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej sporządzony przez geodetę – 3 egz.
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości /odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, postanowienie sądowe, akt własności ziemi/
- wypis z ewidencji gruntów i kopię mapy ewidencyjnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
Do wydania decyzji:
- mapa z projektem podziału
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości
- wykaz zmian gruntowych
- pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podział działki
Opłaty:
Brak
Miejsce złożenia:
Biuro Obsługi Klienta, (pok. 101)
Urząd Miejski w Augustowie
ul. Młlyńska 35
16-300 Augustów
parter
parter
Miejsce odbioru:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, (pok. 303)
Urząd Miejski w Augustowie
ul. Młyńska 35
16-300 Augustów
drugie piętro
drugie piętro
lub za pośrednictwem poczty.
Termin odpowiedzi:
Wydanie postanowienia - nie później, niż w ciągu miesiąca od daty złożenia kompletu dokumentów
Wydanie decyzji - nie później, niż w ciągu miesiąca od daty złożenia kompletu dokumentów do wydania decyzji
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem tut. organu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.),
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. 268, poz. 2663)
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości
Sprawę prowadzi:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, (pok. 303)
tel. 87 643 42 23
e-mail: gospodarka.nieruchmosciami@urzad.augustow.pl
e-mail: gospodarka.nieruchmosciami@urzad.augustow.pl