INSTRUKCJA KROK PO KROKU
-
Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości.
-
Do wniosku dołącz wymagane załączniki.
-
Złóż wniosek wraz z załącznikami w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Augustowie.
-
W przypadku, gdy wniosek będzie niekompletny, organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeśli we wskazanym terminie wniosek nie zostanie uzupełniony, zostanie on pozostawiony bez rozpoznania.
-
Organ zawiadomi wnioskodawcę i inne podmioty, którym przysługuje przymiot strony, o poszczególnych etapach prowadzonego postępowania.
-
Po zakończeniu postępowania dowodowego zostanie wydana decyzja kończąca postępowanie.
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości
-
Załączniki:
Do wydania postanowienia:
-
wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej sporządzony przez geodetę – 3 egz.
-
dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości /odpis z księgi wieczystej, akt notarialny, postanowienie sądowe, akt własności ziemi/
-
wypis z ewidencji gruntów i kopię mapy ewidencyjnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
-
wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
Do wydania decyzji:
-
mapa z projektem podziału
-
protokół z przyjęcia granic nieruchomości
-
wykaz zmian gruntowych
-
pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podział działki
Opłaty:
Brak
Miejsce złożenia:
Biuro Obsługi Klienta, (pok. 101)
Urząd Miejski w Augustowie
ul. Młlyńska 35
16-300 Augustów
parter
Miejsce odbioru:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, (pok. 303)
Urząd Miejski w Augustowie
ul. Młyńska 35
16-300 Augustów
drugie piętro
lub za pośrednictwem poczty.
Termin odpowiedzi:
Wydanie postanowienia - nie później, niż w ciągu miesiąca od daty złożenia kompletu dokumentów
Wydanie decyzji - nie później, niż w ciągu miesiąca od daty złożenia kompletu dokumentów do wydania decyzji
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem tut. organu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.),
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. 268, poz. 2663)
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości
Sprawę prowadzi:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, (pok. 303)