Jesteś tutaj
Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz jeśli reprezentujesz spółdzielnię mieszkaniową lub wspólnotę mieszkaniową stosowne oświadczenie o udostępnieniu informacji o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów.
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.
- Jeżeli nie jesteś właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości, zarządcą nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa, nie reprezentujesz spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi lub też posiadaczem nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędącym żadnym z wyżej wymienionych podmiotów, do wniosku dołącz zgodę jej właściciela. Jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem nieruchomości do wniosku należy załączyć zgodę pozostałych współwłaścicieli,
- Dokumenty złóż w Urzędzie Miejskim w Augustowie lub wyślij pocztą,
- Zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, w trakcie którego dokonana zostanie wizja lokalna, o czym zostaniesz poinformowany drogą pisemną,
- Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy. (W przypadku uzupełnień braków we wniosku termin może ulec wydłużeniu),
- Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub możesz odebrać ją osobiście w Urzędzie Miejskim w Augustowie (w tym celu zadeklaruj na wniosku chęć osobistego odbioru),
- Podczas odbioru decyzji niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Wymagane dokumenty:
Wniosek posiadacza nieruchomości o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, zawierający:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (z podaniem numeru Księgi Wieczystej przy własności, współwłasności, użytkowaniu wieczystym, współużytkowaniu wieczystym lub innego dokumentu w pozostałych przypadkach- dzierżawa, najem itp.) albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
- zgodę właściciela/współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu przez spółdzielnię mieszkaniową/zarząd wspólnoty mieszkaniowej informacji, o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu;
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
-
obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
- posiada kilka pni
- obwód każdego z tych pni,
- nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa; - wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
- miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
-
projekt planu:
- nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy lub
- przesadzenia drzewa lub krzewu, jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania; - decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
- zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające stosownym zakazom dotyczącym ich niszczenia, jeżeli zostało wydane;
- pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub odpis notarialnie poświadczony za zgodność z oryginałem);
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia i odbioru:
Miejsce złożenia:
Urząd Miejski w Augustowie
Biuro Obsługi Klienta
ul. Młyńska 35
16-300 Augustów
Parter
Miejsce odbioru:
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Augustowie w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego),
- za pośrednictwem poczty.
Termin odpowiedzi:
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Augustowa
Uwagi:
Zezwolenie na usunięcie drzew z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków w Białymstoku Delegatura w Suwałkach ul. Sejneńska 13, 16-400 Suwałki po złożeniu kompletu dokumentów patrz pkt. wymagane dokumenty.
Ustalone decyzją stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa:
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2017 r., poz. 1330)
- Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P.2014.958 z dnia 29 października 2014 r.).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2018 r. poz. 2096).
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r., poz. 1614).
- Ustawa z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r., poz. 2168 t.j.).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2017 r., poz. 1330).
- Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P.2014.958 z dnia 29 października 2014 r.)
Wymagane załączniki do pobrania:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów.
- Oświadczenie o posiadaniu własności nieruchomości.
- Oświadczenie o posiadaniu zgody właściciela na złożenie wniosku.
- Oświadczenie o udostępnieniu informacji (które podpisać powinien pracownik spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej).
- Oświadczenie o posiadaniu prawa własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego
Sprawę prowadzi:
Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Wioletta Krzyżanowska
Tel.: 87 643 86 24
e-mail: wioletta.krzyzanowska@urzad.augustow.pl
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.
Formularz elektroniczny:
Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do urzędu na dostępnym formularzu w ePAUP: