Jesteś tutaj

Wiosna na Uniwersytecie Dziecięcym

Za nami kolejne, długo wyczekiwane, wyjazdy dzieci z augustowskich szkół na zajęcia w ramach cyklu spotkań Podlaskiego Uniwersytetu Dziecięcego. Dzieciaki miały okazję poznać z bliska technologie rzeczywistości wirtualnej (VR) i mieszanej (MR) oraz aktualne i przyszłe przykłady ich zastosowania. Młodzi studenci rzeźbili modele 3D, poznawali materiały budowlane i zgłębiali tematykę wody. Dzieci zobaczyły, jak można stworzyć własny filtr do oczyszczania wody oraz poznały praktyczne ich zastosowania. Zajęcia z ostatnich tygodni przyniosły wiele radości, dostarczyły nowych wiadomości oraz praktycznych porad.

Dziękujemy Pani Ewie Romanowskiej, która podczas wyjazdu opiekowała się grupą i zrelacjonowała kolejne spotkanie młodych studentów z wykładowcami.   

Warto przypomnieć, że Augustów jest jednym z trzech miast w naszym województwie, które biorą udział w projekcie „Podlaski Uniwersytet Dziecięcy”. Miasto już po raz drugi realizuje program, w ramach którego dzieci z naszych szkół mogą odkrywać świat nauki pod okiem specjalistów z Politechniki Białostockiej.

Jak tworzy się rzeczywistość wirtualną?

12 marca odbyły się warsztaty, podczas których zaprezentowano dzieciom technologie rzeczywistości wirtualnej (VR) i mieszanej (MR) oraz aktualne i przyszłe przykłady ich zastosowania m.in. w biznesie, marketingu i edukacji. Mali studenci zobaczyli jak rzeźbi się modele 3D w całkowicie wirtualnej rzeczywistości za pomocą specjalnego programu komputerowego.

Materiały, które budują świat

Kolejne zajęcia 19 marca odbyły się pod hasłem: „Z czego świat jest zbudowany?”. Polegały one na poznaniu materiałów budowlanych wykorzystywanych w budownictwie. Uczniowie sprawdzali rożne rodzaje budowli wykonanych z różnorodnych materiałów, ich nośność, oraz zastanawialiśmy się, od czego ta nośność zależy.

W drugiej części podczas zajęć zatytułowanych: „Skąd się bierze woda w kranie?” zgłębialiśmy tematykę uzdatniania wody. Dowiedzieliśmy się, czym są zasoby wodne oraz w jaki sposób uzdatnia się wodę do celów spożywczych. Zobaczyliśmy, jak można stworzyć własny filtr do oczyszczania wody oraz poznaliśmy praktyczne zastosowania filtrów.

Jak wygląda pracownia malarza?

Zajęcia z ostatniego wyjazdu (2 kwietnia) dostarczyły dzieciom wielu wrażeń artystycznych. Mali studenci mieli okazję zobaczyć pracownię malarza Ludomira Sleńdzińskiego, poznać wyjątkową twórczość oraz sekrety jego pracowni. W części praktycznej dzieci odkryły pochodzenie barwników i poznały przepis na farby olejne oraz temperowe. Dzieciaki sporządzały je samodzielnie według historycznych receptur, a następnie wykorzystały do namalowania inicjału w dawnej estetyce.

GALERIA