Jesteś tutaj
Zgłaszanie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
Założyciel (osoba prawna lub osoba fizyczna) składa wniosek o założenie szkoły lub placówki niepublicznej łącznie ze statutem. W przypadku szkoły podstawowej ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
Wymagane dokumenty:
- Statut szkoły/placówki.
- Wykaz kadry pedagogicznej i dyrektora szkoły/placówki przewidzianych do zatrudnienia z danymi dotyczącymi ich kwalifikacji.
-
Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy
prawo oświatowe w przypadku szkoły podstawowej. - Opinię kuratora oświaty - w przypadku szkoły podstawowej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności.
- Opinie Straży Pożarnej i Sanepidu zezwalające na prowadzenie działalności oświatowej.
- Akt własności, umowa najmu lub użyczenia lokalu.
- Informacja o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej.
8. Dokumenty potwierdzające oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę/placówkę:
- dla osoby fizycznej – potwierdzenie zgodności danych z dowodem tożsamości, dla osoby prawnej - aktualny wypis z rejestru sądowego,
- kopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (oryginał do wglądu).
Miejsce złożenia i odbioru:
Biuro Obsługi Klienta
ul. Młyńska 35
Wydział Edukacji i Sportu
ul. Młyńska 35
Termin odpowiedzi:
30 dni od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną.
Uwagi:
Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji w ciągu 14 dni zmiany w danych, zawartych w zgłoszeniu, które powstały po wpisie do ewidencji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Wymagane załączniki do pobrania:
Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto Augustów.
Sprawę prowadzi:
Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miejskiego w Augustowie
Tel.: 87 643 23 19
E-mail: we@urzad.augustow.pl