Jesteś tutaj
Wydawanie zaświadczeń
INSTRUKACJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
- Podpisz wniosek bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
- Dołącz dowód zapłaty opłaty skarbowej (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.
- Udaj się do swojego urzędu, Wydziału Podatków i Opłat, złóż wniosek w Biurze Obsługi Klienta lub wyślij pocztą na adres Urzędu ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów i dokonaj opłat.
- Odbiór zaświadczenia będzie możliwy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.
- wniosek można również złożyć poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą www.epuap.gov.pl - wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufania ePUAP.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia: o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (z tytułu podatków i opłat lokalnych), bądź o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, bądź o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych, bądź w sprawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych.
- Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
- Pełnomocnictwo do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.
- Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia (składane wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w chwili odbioru).
- Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo z pkt 3 (pełnomocnictwo do odbioru jest zwolnione z opłaty skarbowej).
Opłaty:
- 21 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych,
- 17 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, do których nie stosuje się przepisów Ordynacja Podatkowa,
- 17 zł od zaświadczenia o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych,
- 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa - w sytuacji, kiedy do wniosku załączone jest pełnomocnictwo.
Opłaty skarbowej można dokonywać bez dodatkowych prowizji i opłat:
- w Banku PEKAO S. A. ul. Rynek Zygmunta Augusta 33 w Augustowie w godz. od 9.15 do 16.45;
- w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. Młyńska 35 (poniedziałek - piątek w godz. 8.00 -14.00);
- oraz w Placówkach Poczty Polskiej S.A.,
- u Inkasenta opłaty skarbowej - Starostwo Powiatowe w Augustowie z siedzibą przy ul. 3 Maja 29 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.15).
Nr właściwy rachunku bankowego dla opłaty skarbowej to: 08 1240 5787 1111 0010 7154 5272.
Miejsce złożenia i odbioru:
Biuro Obsługi Klienta
ul. Młyńska 35
Parter
Wydział Podatków i Opłat
ul. Młyńska 35
I Piętro - pok. Nr 212, 213
Termin odpowiedzi:
Do 7 dni od dnia złożenia - dla wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, o figurowaniu w ewidencjach.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Augustowa, który wydał postanowienie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz.2383 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 j.t.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635).
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. z 2011 r. Nr 293, poz. 1726).
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wymagane załączniki do pobrania:
- Wniosek w sprawie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych.
- Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych.
- Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości.
- Wniosek w sprawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych.
Sprawę prowadzi:
Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miejskiego w Augustowie
Tel.: 87 643-42-25, 87 643-42-22, 87 643 -80-54
E-mail: podatki@urzad.augustow.pl