Jesteś tutaj
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
-
W Wydziale Spraw Społecznych i Administracyjnych, Urzędu Miejskiego w Augustowie ul. Młyńska 35, pok. 203 złóż wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców.
-
Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
-
dane osoby składającej wniosek,
-
informacje o rodzaju zaświadczenia i rodzaj żądanych danych.
-
Do wniosku dołącz:
-
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
-
pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
-
-
Odbierz zaświadczenie.
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).
Opłaty:
- 17 zł opłata za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).
UWAGA: Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy o opłacie skarbowej.
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
- w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. Młyńska 35 (poniedziałek – piątek w godz. 8:00 – 14:00);
- w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Augustowa;
- przelewem na nr konta 77 1240 5211 1111 0000 4929 4220 Bank PEKAO S.A. Oddział I Suwałki Filia nr 1 Augustów Rynek Zygmunta Augusta 33.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych,
ul. Młyńska 35, pok. 203.
Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy:
Brak. Czynność materialno – techniczna
Uwagi:
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018 poz. 2096).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2018 poz. 1382 t.j.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2018 poz. 1044 t.j.)
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. 2017. poz. 1464)
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o wyciąg z akt ewidencji ludności.
Sprawę prowadzi:
Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych
Zastępca Kierownika Katarzyna Chmielewska
Telefon 087 643 80 51
Email: katarzyna.chmielewska@urzad.augustow.pl
Inspektor Mateusz Krzywicki
Telefon 087 643 80 51
Email: mateusz.krzywicki@urzad.augustow.pl
Inspektor Dorota Dudzińska
Telefon 087 643 80 50