Jesteś tutaj
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.
- Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek złóż osobiście bądź przez pełnomocnika w Urzędzie Miejskim w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych, ul. Brzostowskiego 2 (budynek Straży Pożarnej pok. 106).
- Jeśli jest to wymagane pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz pełnomocnictwa oraz jeśli jest to konieczne – dołącz dowód opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zameldowanie w trybie administracyjnym wraz z uzasadnieniem dlaczego wnioskodawca nie mógł się zameldować w drodze czynności materilano-technicznej.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (akt własności, umowa najmu, decyzja o przydziale mieszkania, wypis z księgi wieczystej, wypis z rejestru gruntów).
- Dokumenty na poparcie wniosku (oświadczenia świadków potwierdzające przebywanie wnioskodawcy w lokalu).
- W przypadku niemożliwości uczestniczenia stron w postępowaniu administracyjnym - oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od decyzji.
- Zgłoszenie pobytu stałego bądź czasowego
Opłaty:
- 10 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji,
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
UWAGA: Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy o opłacie skarbowej
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
- w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60 (poniedziałek – piątek w godz. 8.00 – 14.00);
- w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Augustowa;
- przelewem na nr konta 77 1240 5211 1111 0000 4929 4220 Bank PEKAO S.A. Oddział I Suwałki Filia nr 1 Augustów Rynek Zygmunta Augusta 33.
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Miejski w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych,
ul. Brzostowskiego 2 (budynek Straży Pożarnej pok. 106).
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Podlaskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
- Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem
- Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ma zostać zameldowana, faktycznie mieszka w określonym lokalu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o zameldowanie w trybie administracyjnym.
Sprawę prowadzi:
Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych
Zastępca Kierownika Katarzyna Chmielewska
Telefon 087 643 80 51
Email: katarzyna.chmielewska@urzad.augustow.pl
Inspektor Małgorzata Maciąg
Telefon 087 643 80 51
Email: malgorzata.maciag@urzad.augustow.pl
Inspektor Dorota Dudzińska
Telefon 087 643 80 50