Jesteś tutaj

Wydawanie zaświadczeń

INSTRUKACJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
  2. Podpisz wniosek bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
  3. Dołącz dowód zapłaty opłaty skarbowej (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.
  4. Udaj się do swojego urzędu, Wydziału Finansowego, złóż wniosek w Biurze Obsługi Klienta i dokonaj opłat.
  5. Odbiór zaświadczenia będzie możliwy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia: o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan  zaległości (z tytułu podatków i opłat lokalnych), bądź o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, bądź o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych, bądź w sprawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych.
  2. Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
  3. Pełnomocnictwo do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.
  4. Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia (składane wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w chwili odbioru).
  5. Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo z pkt 3 (pełnomocnictwo do odbioru jest zwolnione z opłaty skarbowej).

Opłaty:

  • 21 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych,
  • 17 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, do których nie stosuje się przepisów Ordynacja Podatkowa,
  • 17 zł od zaświadczenia o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych,
  • 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa - w sytuacji, kiedy do wniosku załączone jest pełnomocnictwo.

Wszelkie zobowiązania można wpłacać:

  • w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60 (poniedziałek - piątek w godz. 8.00 - 14.00);
  • w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Augustowa;
  • przelewem na nr konta 77 1240 5211 1111 0000 4929 4220 Bank PEKAO S.A. Oddział I Suwałki Filia nr 1 Augustów Rynek Zygmunta Augusta 33.

Miejsce złożenia i odbioru:

Biuro Obsługi Klienta
ul. 3 Maja 60
Parter

Wydział Finansowy
ul. 3 Maja 60
Parter - pok. Nr 5, 10, 16

Termin odpowiedzi:

Do 7 dni od dnia złożenia - dla wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, o figurowaniu w ewidencjach.

Tryb odwoławczy:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Augustowa, który wydał postanowienie.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz.613 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 j.t.).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635).
  4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. z 2011 r. Nr 293, poz. 1726).
  5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Wniosek w sprawie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych.
  2. Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych.
  3. Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości.
  4. Wniosek w sprawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych.

Sprawę prowadzi:

Wydział Finansowy Urzędu Miejskiego w Augustowie
Tel.: 87 643-42-25, 87 643-42-22, 87 643 -80-54
E-mail: podatki@urzad.augustow.pl