Strona Urzędu Miejskiego w Augustowie
Opublikowane na Strona Urzędu Miejskiego w Augustowie (https://urzad.augustow.pl)

Strona główna > Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustowa

Uaktualnione przez Ewa Mickiewicz, 11/01/2022, Wysłane przez Ewa Mickiewicz, 23/02/2016

INSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustowa.
  2. We wniosku podaj numer NIP oraz numer wpisu do KRS albo numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej- o ile taki posiadasz.
  3. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Wydziale Komunikacji Społecznej, Kultury, Turystyki i Promocji, ul. Mickiewicza 1, 16-300 Augustów.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustowa.
  2. Załączniki:
  • minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi,
  • opis obiektu.
  1. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej – w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustowa.

Opłaty:

Wpis do ewidencji jest bezpłatny.

  • 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustowa  - na żądanie wnioskodawcy.

Wszelkie zobowiązania można wpłacać:

  • w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. Młyńska 35 (poniedziałek – piątek w godz. 8.00 – 14.00);
  • w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Augustowa;
  • przelewem na nr konta 08 1240 5787 1111 0010 7154 5272 Bank PEKAO S.A. Oddział I Suwałki Filia nr 1 Augustów Rynek Zygmunta Augusta 33,  z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie".

Miejsce złożenia  wniosku:

Urząd Miejski w Augustowie, ul. Młyńska 35

Wydział Komunikacji Społecznej, Kultury, Turystyki i Promocji,  pok. 403

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wpisu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawą odmowy wpisu do ewidencji innych obiektów hotelarskich są braki formalne wniosku, nieuzupełnione w terminie 7 dni od wezwania do ich usunięcia. Odmowa wpisu w tym przypadku wydawana jest w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.

Uwagi:

  1. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku burmistrza Augustowa – art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z  2020 r. poz. 2211).
  2. Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie jest obowiązkowe dla wszystkich, którzy prowadzą działalność polegającą na wynajmowaniu pokoi dla turystów (art.39 ust.3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych) w formie: pokoi gościnnych, kwater prywatnych, wynajmu pokoi, gospodarstwa agroturystycznego, pól biwakowych, domków letniskowych, ośrodków wczasowych, kolonijnych, rehabilitacyjnych itd., bez względu na ilość wynajmowanych miejsc noclegowych.
  3. Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
  4. Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
  5. Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
  6. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informację o:
  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
  • uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
  • zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
  • zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
  • zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
  • pisemnie na adres Urząd Miejski w Augustowie, 16-300 Augustów, ul. Młynska 35

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2211).
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 2166).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z z 2021 r. poz. 735.).

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustów.
  2. Załącznik nr 1 Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi.
  3. Załącznik nr 2 Opis obiektu.

Sprawę prowadzi:

Wydział Komunikacji Społecznej, Kultury, Turystyki i Promocji, tel. 532 364 014

Email: promocja@urzad.augustow.pl [1]
 

ZAŁĄCZNIKI

Microsoft Office document icon zgloszenie obiektu do ewidencji innych obiektow w ktorych swiadczone sa uslugi hotelarskie 0 0 11.doc [2]
PDF icon zgloszenie obiektu do ewidencji innych obiektow w ktorych swiadczone sa uslugi hotelarskie 0 0 11.pdf [3]
Microsoft Office document icon minimalne wymagania co do wyposazenia dla innych obiektow w ktorych sa swiadczone uslugi hotelarskie zalacznik nr 1 0 0 0 4.doc [4]
PDF icon minimalne wymagania co do wyposazenia dla innych obiektow w ktorych sa swiadczone uslugi hotelarskie zalacznik nr 1 0 0 0 4.pdf [5]
Microsoft Office document icon opis obiektu zalacznik nr 2 0 0 0 3.doc [6]
PDF icon opis obiektu zalacznik nr 2 0 0 0 3.pdf [7]
Microsoft Office document icon zgloszenie zmiany ewidencji innych obiektow swiadczacych uslugi 1 0 0 3.doc [8]
PDF icon zgloszenie zmiany ewidencji innych obiektow swiadczacych uslugi 1 0 0 3.pdf [9]
Microsoft Office document icon zawiadomienie o zakonczeniu swiadczenia uslug hotelarskich 0 0 1.doc [10]
PDF icon zawiadomienie o zakonczeniu swiadczenia uslug hotelarskich 0 0 1.pdf [11]
Microsoft Office document icon wniosek o wydanie zaswiadczenia .doc [12]
PDF icon wniosek o wydanie zaswiadczenia .pdf [13]
Powrót na wcześniej otwartą stronę POWRÓT [14]

© 2024 Gmina Miasto Augustów. Wszelkie prawa zastrzeżone


Źródłowy URL: https://urzad.augustow.pl/dla-mieszkancow/przedsiebiorcy/wykaz-spraw-i-formularzy/zgloszenie-obiektu-do-ewidencji-innych

Odnośniki
[1] mailto:promocja@urzad.augustow.pl
[2] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zgloszenie_obiektu_do_ewidencji_innych_obiektow_w_ktorych_swiadczone_sa_uslugi_hotelarskie_0_0_11.doc
[3] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zgloszenie_obiektu_do_ewidencji_innych_obiektow_w_ktorych_swiadczone_sa_uslugi_hotelarskie_0_0_11.pdf
[4] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/minimalne_wymagania_co_do_wyposazenia_dla_innych_obiektow_w_ktorych_sa_swiadczone_uslugi_hotelarskie_zalacznik_nr_1_0_0_0_4.doc
[5] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/minimalne_wymagania_co_do_wyposazenia_dla_innych_obiektow_w_ktorych_sa_swiadczone_uslugi_hotelarskie_zalacznik_nr_1_0_0_0_4.pdf
[6] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/opis_obiektu_zalacznik_nr_2_0_0_0_3.doc
[7] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/opis_obiektu_zalacznik_nr_2_0_0_0_3.pdf
[8] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zgloszenie_zmiany_ewidencji_innych_obiektow_swiadczacych_uslugi_1_0_0_3.doc
[9] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zgloszenie_zmiany_ewidencji_innych_obiektow_swiadczacych_uslugi_1_0_0_3.pdf
[10] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zawiadomienie_o_zakonczeniu_swiadczenia_uslug_hotelarskich_0_0_1.doc
[11] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/zawiadomienie_o_zakonczeniu_swiadczenia_uslug_hotelarskich_0_0_1.pdf
[12] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_.doc
[13] https://urzad.augustow.pl/sites/default/files/sprawy/wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_.pdf
[14] https://urzad.augustow.pl/javascript%3Ahistory.go%28-1%29