INSTRUKCJA KROK PO KROKU
Krok 1
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
-
Występuje do Burmistrza Miasta Augustowa z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
-
Zwraca się do Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie i Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Augustowie, dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Suwałkach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
Krok 2
Do wniosku, o którym wyżej mowa, organizator załącza:
-
Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
-
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
-
oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
-
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
-
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
-
Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
-
Informację o:
-
liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
-
przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
-
liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
-
Osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia.
-
Informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.
-
Informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
-
Program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
-
Regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
-
Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
-
Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
-
Dowód wpłaty opłaty skarbowej w wysokości 82 zł.
Krok 3
Organizator dołącza do wniosku NIEZWŁOCZNIE, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej:
-
Opinie Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie i Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Augustowie, Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Suwałkach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie.
-
Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i czasie imprezy masowej.
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
-
Do wniosku dołączam:
-
Dowód opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
-
Opinię Komendanta Powiatowego Policji w Augustowie.
-
Opinię Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Augustowie.
-
Opinię Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Suwałkach.
-
Opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie.
-
Graficzny plan obiektu (terenu) z opisem, na którym zostanie przeprowadzona impreza zawierający:
-
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
-
oznaczenie punktów pomocy medycznej, czerpania wody do picia i do celów przeciwpożarowych, punktów informacyjnych oraz rozmieszczenie punktów gastronomicznych i sanitariatów,
-
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy gazu i energii, elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników,
-
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz o rozmieszczeniu osób na imprezie.
-
Regulamin obiektu z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy.
-
Regulamin imprezy z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy.
-
Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
-
Informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.
-
Informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie , w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe zawierające nie więcej niż 3,5 % alkoholu (również w formie graficznej).
-
Instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami zabezpieczającymi imprezę, jej organizacji, oznakowaniu i wyposażeniu.
-
Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.
-
Informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
-
Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
Opinie o których mowa w pkt 2-5 oraz instrukcję, o której mowa w pkt 7 organizator dołącza do wniosku nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
Opłaty:
-
82 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
-
w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. Młyńska 35 (poniedziałek – piątek w godz. 8.00 – 14.00);
-
w każdym Urzędzie Pocztowym na terenie Augustowa;
-
przelewem na nr konta 77 1240 5211 1111 0000 4929 4220 Bank PEKAO S.A. Oddział I Suwałki Filia nr 1 Augustów Rynek Zygmunta Augusta 33.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Augustowie
Biuro Obsługi Klienta, ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów
Termin odpowiedzi:
Co najmniej 7 dni przed planowaną imprezą masową.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
-
Wniosek o wydanie zezwolenia wraz z wymaganymi załącznikami powinien zostać złożony najpóźniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy masowej, w tym, że opinie muszą być dostarczone najpóźniej na 14 dni przed imprezą.
-
Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem na jej zorganizowanie.
-
Jeżeli imprezy masowe są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach i na terenach do tego przystosowanych częściej niż 2 razy w roku lub są to imprezy, dla których opracowano terminarz zostaje wydane zezwolenie na przeprowadzenie wskazanej liczby imprez masowych lub przeprowadzenie takich imprez w okresie jednego roku.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018 poz. 2096)
-
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. 2018 poz. 1870)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2018 poz. 1044 t.j.)
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Sprawę prowadzi:
Referat Administracyjno-Gospodarczy
Kierownik Andrzej Chmielewski
Telefon 87 643 42 19
Email: andrzej.chmielewski@urzad.augustow.pl