INSTRUKACJA KROK PO KROKU
-
Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek.
-
Podpisz wniosek bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
-
Dołącz dowód zapłaty opłaty skarbowej (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.
-
Udaj się do swojego urzędu, Wydziału Finansowego, złóż wniosek w Biurze Obsługi Klienta lub wyślij pocztą na adres Urzędu ul. 3 - Maja 60, 16-300 Augustów i dokonaj opłat.
-
Odbiór zaświadczenia będzie możliwy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.
-
wniosek można również złożyć poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą www.epuap.gov.pl - wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufania ePUAP.
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie zaświadczenia: o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (z tytułu podatków i opłat lokalnych), bądź o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, bądź o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych.
-
Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
-
Pełnomocnictwo do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.
-
Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia (składane wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w chwili odbioru).
-
Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo z pkt 3 (pełnomocnictwo do odbioru jest zwolnione z opłaty skarbowej).
Opłaty:
-
21 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych,
-
17 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych, do których nie stosuje się przepisów Ordynacja Podatkowa,
-
17 zł od zaświadczenia o figurowaniu w ewidencjach podatków lokalnych,
-
17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa - w sytuacji, kiedy do wniosku załączone jest pełnomocnictwo.
Opłaty skarbowej można dokonywać bez dodatkowych prowizji i opłat:
-
w Banku PEKAO S. A. ul. Rynek Zygmunta Augusta 33 w Augustowie w godz. od 9.30 do 17.00;
-
w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60 (poniedziałek - piątek w godz. 8.00 -14.00);
-
oraz w Placówkach Poczty Polskiej S.A.,
-
u Inkasenta opłaty skarbowej - Starostwo Powiatowe w Augustowie z siedzibą przy ul. 3 Maja 29 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.15).
Nr właściwy rachunku bankowego dla opłaty skarbowej to: 08 1240 5787 1111 0010 7154 5272.
Nr IBAN tego rachunku: PL08124057871111001071545272; kod BIC Bank Pekao SA: PKOPPLPW.
Miejsce złożenia i odbioru:
Biuro Obsługi Klienta
ul. 3 Maja 60
Parter
Wydział Finansowy
ul. 3 Maja 60
Parter - pok. Nr 5, 10, 16
Termin odpowiedzi:
Do 7 dni od dnia złożenia - dla wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, o figurowaniu w ewidencjach.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Augustowa, który wydał postanowienie.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 201 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225, poz. 1635).
-
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. z 2011 r. Nr 293, poz. 1726).
-
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wymagane załączniki do pobrania:
-
Wniosek w sprawie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych.
-
Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w należnościach cywilnoprawnych.
-
Wniosek w sprawie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości.
Sprawę prowadzi:
Wydział Finansowy Urzędu Miejskiego w Augustowie
Tel.: 87 643-42-25, 87 643-42-22, 87 643 -80-54
E-mail: podatki.oplaty@urzad.augustow.pl